LITE AV DET VANLIGA OCH MÅLEN FÖR VECKAN!

Hello!
Vad trött jag blir på mig själv... tänkte verkligen att jag skulle ha en vecka där jag inte skriver så personliga saker utan mer lättsamt men nu när jag sitter här så inser jag att känslor och mitt mående är typ det enda jag har något att skriva om!? Fy vad sorgligt. Men okej, jag tar det jättekort sen ska jag berätta om veckan. 
 
 
Jag har hamnat i en period där jag är jävligt tunnhudad. När jag är såhär känslig och ängslig så vill jag knappt säga eller göra någonting för jag VET att jag inte kommer hantera *hårda* ord eller otrevligheter på ett bra sätt. Kan någon känna igen det? Att vilja klappa alla medhårs typ för att ingen ska bli arg på en. Hur fan lär man sig att hantera att människor ogillar en och tycker man är dum i huvudet?
 
Det var psykpratet. Nu ska ni få höra om veckans planer och mål. Det här är tanken att jag ska göra:

- Söka jobb.
- Ta en fikadejt med Laura (äntligen).
- Träffa en annan saknad vän.
- Lägga åtminstone en timme på mina uppgifter från psykologen. 
- Få till en kompisdejt med en ny person.
- Styrketräna hemma minst två gånger.
- Boka tid hos hudläkaren.
- Brainstorma mina planer kring bloggisens framtid.
- Ev åka till Örebro.
- Träffa Amanda och Linda innan hon åker hem! Det är ett måste, hör ni det tjejer?!
- Se till att bryta ett tvångsbeteende jag har. Det bara ska ske, oavsett hur.
- Ta tag i projekt viktuppgång! Har någon tips på energitäta livsmedel som är lätta att ha med på språng eller åtminstone lätta att tillaga så får ni mer än gärna tipsa. Inte nötter pga svindyrt. Inte avocado pga gillar inte. Tack på förhand!
 
Titta bara, har ju ganska mycket att pyssla med i veckan ändå, hann ni somna? Jaja, vi säger väl hejdå nu då. Puss på er, tack verkligen till alla som kikar in här varje dag. Ni gör mig så glad.


Ida Gratte    •     •   http://idagratte.blogg.se/

Superbra med mål och listor jag gör med så när jag vill få mycket gjort :) Lycka till med dina!

Camilla    •     •  

Näringsdryck är bra grejer 👍

Svar: verkligen! Kostar ju dessvärre typ 30 spänn flaskan, inte bra! hehe.
Isa Bylund

Lina    •     •   http://linaohlsen.se

Det låter som massa bra grejer att hinna med!:) Välplanerat!

Kourtney    •     •   http://www.betterwords.blogg.se

Vad ska du göra hos hudläkaren? (om du vill berätta)
Energirika snacks: torkad frukt, bars...

Svar: kolla upp jobbiga knottror jag har på armar/lår. Och haft huuur länge som helst så är inte för att jag är torr :O
Isa Bylund

Ida Jansson    •     •   http://onlyonewaytogo.blogg.se/

Jordnötter är inte dyrt 😃 Blanda jordnötter och russin! Så gott! Äter jag massor av ☺ Och min vikt har ökat. Vräker i mig jordnötssmör också 😉 Annars är choklad och torkad frukt bra. Solrosfrön och torkad frukt är gott ihop och solrosfrön är billigt dessutom. Flapjacks kanske?

Svar: Jag äter massa jordnötter! Väldigt prisvärd, men vore ju roligt att variera ;) haha. Kanske något med vitaminer också eftersom jag antagligen har brist på alla, haha! Tack för tips, torkad frukt är en fett bra idé! Kram!
Isa Bylund

Ida Jansson    •     •   http://onlyonewaytogo.blogg.se/

Och naturgodis!!! Bäst 😍

MALIN    •     •   http://malinkirstine.se

FINA DU! Vill också sitta på en uteservering och dricka cava med dig! Kram

Anonym    •     •  

Näringsdrycker! 75kr för 4 st på apotea.
Billigare än kvarg nästan;)

elin    •     •   http://nouw.com/johnssons

Så fin! och nötter mums så gott<3

sara    •     •  

Edamebönor med salt! koka och kyl. Banan. Mörk choklad (kaffeo-man som du är :) ). Kex! Mariekex. eller Tom&Jerry-kex. Skorpor! Ost! Mini baby-bell.

...godis. Hehe.

Anna S    •     •  

grekisk yoghurt ,plain , med bär. eller med egenrostad musli (om ambitiös) annars typ färdig granola!!
älskar grekisk yoghurt

Svar: hehe vad fint att du har så höga tankar om mina matlagningskunskaper ;) Men ja, KÖPA granola är ju sjukt gött och bra! tack <3
Isa Bylund

Anonym    •     •  

Ta hand om dig! Och viktigast, var snäll mot dig själv. Tycker du ska planera in grejer som är lätta att genomföra också, men som du vet får dig att må bra. Lät som du hade många ambitioner på en gång som nog är rätt stora förändringar att ro iland. Tänker så att det inte blir för mycket bara - det tar verkligen tid och energi att ändra invanda mönster. En reflektion bara :) Kram! J

Svar: Jättebra reflektion! Är lätt att jag drömmer iväg lite väl mycket och blir så besviken när jag inte uppfyller alla mål/krav på en gång. Tack fina <3
Isa Bylund

Anonym    •     •  

Och ett tips på mat, hummus är energirikt, du kan göra egen enkelt genom att mosa kikärtor (kolla upp recept). Doppa grönsaker i (morötter och gurkstavar) eller är på bröd! Just det, bröd är ju faktiskt väldigt energirikt också, välj något lite grövre och ha på hummus eller leverpastej eller något :)

Svar: Ja bröd äter jag massor av, hehe. Mackor <3 Hummus är ju jävligt gott med, tack för tips <3
Isa Bylund

Falling into selflove    •     •   http://www.fallingintoselflove.blogg.se

Byt ut margarin etc mot smör, ha ägg eller banan på mackan (sjukt gott faktiskt). Ha lite olivolja på t ex pastarätter. Dadlar är också bra men lite dyrt. Drick mjölk/nyponsoppa t ex till måltiderna. Glass är också bra, som mellanmål! Choklad med. Inte så mättande! Du fixar det. Viktuppgång har verkligen hjälpt mig må lite bättre och orka mer!

Svar: tack fina! Alla tips är toppen, ägg är en bra grej! Det är ju gött också och väldigt bra ämnen i! (tror jag, haha) <3
Isa Bylund

Hemma Hos Felicia    •     •   http://feliciahblogg.webblogg.se/

jordnötssmör är gott, att äta tillsammans med ett äpple, eller använda som topping på din frukost! Kram! <3

Elin    •     •  

Naturella nötter och frön innehåller massvis av bra för din kropp. Toppa yoghurten/salladen/maten med detta. Byt ut youghurten till grekisk yogurt (också massa nyttigt för din kropp, samt lite högre kalorimässigt än vanligt), banan och avokado. Fröknäcke istället för vanligt knäckebröd. Ägg på mackan istället för skinka/ost. Ett tips är att spana in pt-fia och "viktuppgång" vet att hon skrivit massa bra inlägg med tips :)

Svar: Oh, är du dietist!? Huuuur mycket bra tips som helst ju! Det där verkar vara väldig bra grejer också, need it! TACK <3
Isa Bylund










Kom ihåg mig?